BMW, Coupe, M


Bavarski automobili sa plavim propelerom na nosu uvijek su bili privlačni, vrhunski inžinjerski proizvodi sa sportskim karakterom kao prioritetom. U slučaju novog Coupea, koji uz sve ostalo nosi i oznaku M, teško je zamisliti šta bi to još moglo nedostajati

Prve konkretne naznake novog coupea iz BMW-a mogle su se vidjeti prošle godine predstavljanjem Z4 Coupe koncepta, a nakon nekoliko mjeseci predstavljen je u ruhu serijskog automobila, gotovo neizmijenjen u odnosu na koncept. Uporedo sa predstavljanjem Z4 Coupea, koji će u početku biti pogonjen 3,0-litarskim motorom sa 265 KS i 315 Nm u dvije razine opremljenosti, prezentiran je i prestižni Z4 M Coupe. Dodirnih tačaka sa prethodnikom, modelom Z3 M Coupe, novajlija zaista nema, pogotovo u dizajnerskom pogledu. Izuzetno dugačak i elegantan dio dominira nad malom putničkom kabinom te zbijenim i masivnim “repom”.

Posebnih novosti, ustvari, do A nosača i nema jer je sve već viđeno na Z4 Roadsteru. Za kompenzaciju se i više nego dobro pobrinuo zadnji dio koji, u slučaju M verzije, slobodno može Coupeu priskrbiti epitet “muscle cara”. Prizorom dominiraju četiri masivne ispušne cijevi i masivni završetak trećih vrata u kojem je integrisan spojler. Stop-svjetla su za Coupe prilagođena varijacija na temu svjetala sa Z4 Roadstera. Od svega na njemu, najimpresivnije svakako djeluju masivni i izuzetno široki zadnji blatobrani ispod kojih su 255/40 ZR18 gume.

Za prepoznatljivost brine se diskretna oznaka M, a dugačko LED treće stop-svjetlo odlično upotpunjuje moderan i oštar izgled. Koliko god bio dobar i rafiniran, dizajn je u drugom planu. Kao i uvijek, centar zanimanja kod modela M je pogonski sklop. Motor je poznati 3,2-litarski redni šestak koji zadnjim točkovima osigurava 343 KS I 365 Nm okretnog momenta. Maksimalna izlazna snaga ostvaruje se pri 7900 okretaja radilice u minuti, dok je 80% okretnog momenta dostupno od 2000 okr/min. Za maksimalne vozačke užitke brine prijenos snage preko ručnog 6-stepenog mjenjača sa skraćenim hodovima. Ubrzanje do stotke traje 5 sekundi, a elektronska blokada maksimalne brzine od 250 km/h u ovakvom automobilu djeluje kao uvreda. Ovjes je identičan onome na Z4 M Roadsteru, ali amortizeri i opruge prilagođeni su čvrstoj coupeovskoj karoseriji.

Kočnice i varijabilni diferencijal posuđeni su od prestižnog M3 CSL modela. Uz vrhunske provjerene komponente, beskompromisne performanse osigurane su i vrlo povoljnim odnosom mase i snage gdje jedan kilowatt nosi 5,6 kilograma. Potvrda toga je u rezultatima na stazi Nordschleife gdje je Z4 M Coupe nadmašio i model M3, te Z4 M Roadster. U unutrašnjosti vlada adekvatno sportsko okruženje sa mnoštvom opreme te su, što je najbitnije, dobro profilirana M sjedišta i kožom je presvučen upravljač.

Nema komentara: